Inte kul

Om jag skulle lägga ut en bild på dagens outfit, men det ska jag inte, så skulle den bestå av raggsockor, nattlinne och mjukisbyxor. Toppa det med en frisyr där det mesta spretar åt ett håll det inte borde.
Så jo, jag är sjuk.

Allt slog till cirka en timme efter en trevlig lunch med @diddela och T i Eskilstuna i går och jag hade just kommit hem. Började frysa, blev totalt matt och man kan väl säga att den där lunchen kom ut fort där bak…
Sedan satt jag i soffan och orkade inte resa mig ens, febern steg och jag frös så händerna var så kalla att det kändes som jag höll dem i en hink med isvatten.
La mig fullt påklädd under dubbla täcken och sov nästan två timmar för att vakna och frysa precis lika mycket fortfarande.
Vet inte om det var lunchen eller är något annat.

Idag mår jag något bättre men inte bra. Vaknade flera gånger under natten och mådde så himla illa men det blev, som tur var, inte mer än så. Gick upp vid sju ihop med T, hungrig men fick bara i mig två bett på mackan… När han åkt kröp jag ner i sängen igen och sov två timmar till. Trött och matt och lite magknip, ont i leder och huvudvärk.

Nu håller jag tummar och tår att detta vänder rejält under dagen för i morgon bitti är planen att sätta oss i bilen och köra ner till T:s föräldrar i Småland för att fira deras 50-åriga bröllopsdag. Men ska jag med måste jag bli piggare.

Så just nu är det i alla fall lite synd om mig.

Kommentera

