Tisdag och solen skiner idag med

Sedan 03.45 i går morse är jag gräsänka, varför det nu heter så, och T är i Bryssel. Måste säga att jag är avis på honom… Den här tiden i min favoritstad är så fin. Nåja, han far vidare till Tyskland idag för att komma hem i morgon kväll så en kort resa och det var aldrig ens aktuellt att jag skulle åka med.

Något som jag möts av flera gånger den senaste tiden är vänner som säger saker som ”nu är du väl glad att du inte bor i Bryssel”. Men nä, jag saknar staden ändå, trots vad som hände i mars. Sedan tror jag att jag hade varit rädd och orolig, visst, men livet fortgår och återgår till det vanliga och så bara måste det ju vara. Annars har ju de onda segrat och det ska vi inte ge dem.

Gårdagen var solig, varm och fin och det blir det säkert idag med men sedan väntas kyligare väder och kanske till och med lite regn till helgen… Det blir ju vad det blir! Men ingen kan väl klaga på helgen som var! Underbart väder och fyra lediga dagar, bättre kombo hittar man knappt och T och jag njöt i fulla drag och tyckte helgen kändes evighetslång på ett positivt sätt. Vi fixade med V:s båt fast han inte var här, rensade lite i vårt uteförråd och hittade grillen, grillade och åt ute, gick på loppis och satt i solen hos vänner i Nykvarn och fikade.

Har inga planer alls den här veckan och tänker njuta av det fina vädret och sitta ute och äta, gunga i hammocken och cykla in till stan när något inköp behövs. Men först PW och sedan blir jag nog så illa tvungen att ta bilen till Willys, dit är det för långt att cykla tycker jag. Och vid lunch kommer V hit, kan har tagit ledigt i eftermiddag för att spackla på båten medans värmen finns kvar.

4 svar to “Tisdag och solen skiner idag med”

  1. Annika Says:

    Ja, ni har ju verkligen haft strålande väder.
    Fantastiskt. Bara att njuta medan det varar. Ni har mkt finare väder än vad vi har.
    Det kan ju tyvärr smälla varsomhelst då det gäller terror. I dagsläget känns det som om ingen storstad är säkrare än ngn annan. Hemskt.
    Så visst förstår jag att du kan känna stor saknad och längta till Bryssel. Den staden var ju en så stor del av ditt liv.
    Ja, jag är också gräsis. SUCK!
    Inte kul, men jag klarade natt 1, pust. Haha!!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, vädret den senaste veckan går inte att klaga på men nu vankas det svalare tydligen…
      Så sant det du skriver om terrorattacker, ingen stad går nog säker tyvärr.
      Så saknar gör jag när det gäller Bryssel!
      Bara att kämpa på så är våra män snart hemma igen!

  2. Lund Johanna Says:

    Ja magiskt väder. Det bästa med Sverige är ju ändå att när väl det där vädret kommer är det ju lite som slår känslan. Vi kan väl hoppas att det inte blir superkallt från och med nu i alla fall, alltid nåt liksom…

Kommentera

