Here comes the sun

Fredag igen. Och solen skiner ute!
Vi har verkligen haft det underbaraste vädret man kan tänka sig de senaste veckorna. Och jag kan inte annat än att inse att jag är beroende av hur vädret är. Tycker Beatles gamla låt Here comes the sun passar bra in just nu! Tydligen textad på spanska men det bjuder jag på!
Som det är nu, sol och lagom varmt, ja jag får energi. Jag vaknar glad och mår så mycket bättre. Och jag fattar inte hur jag ens orkar ta mig igenom det där andra… Det som är från säg oktober till slutet av mars. Mörker, regn, grått, nåja solen skiner väl då men men det värsta är nog att jag fryser dagligen, 24 timmar per dygn, i 6 till 8 månader.

Hur orkar vi? Det är egentligen helt makalöst ATT vi orkar. Nu ser det väl ut som solen får ge vika några dagar, det utlovas mulet och svalt i helgen… Men den kommer tillbaka!

Annars är jag själv igen, T for i morse och kommer hem på söndag igen och sedan var det visst en resa till Tyskland igen nästa vecka… Och jo, jag är van men vänjer mig aldrig.
Så det blir soffmys ensam i kväll, i morgon dyker V upp här men först ska hans axel genomgå magnetröntgen så han är nog här fram emot eftermiddagen i morgon.

Önskar er en fin fredag och en bra helg! Gör något kul, ät något gott och njut!

4 svar to “Here comes the sun”

  1. Annika Says:

    Här har vi ngn slags rekordgråhet. OCH det är så ovanligt att det inte hänt ngt dylikt i maj sedan ngn ggn på 1800-talet. Tror att vi idag är inne på dag 18 med regn och grått. Helt sjukt.
    OCH eftersom det är så ovanligt här blir man nästan som dränerad. DET ska liksom inte vara så här i maj månad. OK under höst och vinter, men inte då det SKA vara sol och vackert. Mina blommor ruttnar, pionerna orkar inte slå ut etc etc.
    Bedrövligt, rent utsagt. SÅ visst är det då att solen ger oss energi på alla plan. Jag saknar de vackra dagarna. Men är glad att ni har fint.
    Hoppas det håller i sig, och hoppas vårt lågtryck viker undan. Ha en fin helg, och jag gillar också den sången!!

    • Brysselkakan Says:

      Lider med dig, så ska ju inte våren vara… Här vankas gråväder i helgen om de får rätt men bara att gilla läget.
      Hoppas du får sol snart!
      Fin helg till dig med och du får njuta trots avsaknad av sol.

  2. Lund Johanna Says:

    Tror vi orkar för att ljuset, när det väl kommer, gör oss tusen gånger gladare än om vi alltid vore ljust. Tror jag.

    • Brysselkakan Says:

      Jo, kanske men under åren i Bryssel var det mer ljus, tidigare vår och senare höst och det gillade jag mer. Men det var ju ungefär samma bara kortare tid av mörker.

Kommentera

