En dag mitt i veckan

Onsdag, solen skiner och termometern visa tvåsiffrigt. Får hoppas att det hjälper denna trötta kropp att piggna till. Seg som attan och det började redan igår och jag skyller på en kombination: mens som dök upp en vecka för tidigt vilket ibland ger kaos i min kropp och så lite fibro-värk på det.

Men i alla fall så började vi morgonen men frukost ihop, det händer ju inte så ofta på en vardag då T oftast går upp innan jag vaknar och äter sin frukost i bilen, och sedan PW ihop. T jobbar hemma på förmiddagen för att vid 14.30 sätta sig i taxi till Arlanda och vidare med flyg till Frankfurt. Så jo, mysig bra start på dag som avslutas i ensamhet. Nåja, han är hemma i morgon kväll igen.

Igår gick jag och mitt trassliga lite för långa hår till Jossan och blev klippt. Behövligt men idag ser jag minst sagt inte klok ut… inte ett hårstrå tycks ligga som jag vill… tänkte försöka stå ut till fredag för jag vill inte tvätta mitt hår för ofta för då ser det så lätt smutsigt ut och det kliar i hårbotten.. Var tredje dag brukar bli bra.

Tror det blir, eller måste bli, en lugn dag idag. Kroppen tycks behöva det. Sedan vet man ju aldrig, allt kan ju vända och energin kommer tillbaka! Jag hoppas på det!

Händer med andra ord inte så mycket här hos mig. Kanske du har mer för dig? Något kul på G? Berätta gärna!

2 svar to “En dag mitt i veckan”

  1. Annika Says:

    Det är bra, vila när kroppen säger att den behöver vila.
    Bäst så.
    Jag tvättar mitt hår två gånger i veckan. Räcker bra.
    Det är samma bedrövliga väder här. Tvåsiffrig är det ju förstås, men knappt, haha.
    Ska ut och gå nu och hoppas jag klarar mig från regnet.

    • Brysselkakan Says:

      Jo, det ju det! Fast nu bakade jag bröd, inte vila direkt men ingen jäsdeg så inget knådande, bara att tippa ner i formar.
      Det blir ju 2 ggr/vecka för mig med så samma då.
      Vi får hoppas på mer värme framöver! Och jag hoppas du slapp regnet.

Kommentera

