Idyll

Så här års är vår stad så fantastiskt idyllisk och somrig! Inte svårt att visa upp fina bilder.
Igår kväll tog hyresgästen C och jag våra cyklar och rullade över bron och in till stan för lite thaimat till middag, vi konstaterade att det var bra gjort av oss! Och då vi båda var ensamma hemma slapp vi ju äta själva på varsitt håll.
Satt sedan ute i hammocken och läste ända tills myggen blev för besvärliga.
Idag ska tydligen värmen peeka och sedan får vi svalare, gör inte så mycket för personligen tycker jag att temperatur kring +30 är lite väl varmt.

Önskar er en fin fredag och njut av sommaren och helgen!

2 svar to “Idyll”

  1. Annika Says:

    Vet….jag tycker att allt över 27 grader är jobbigt hemma eftersom man inte kommer undan värmen. Så jag förstår precis vad du menar. Har ni svalare inne med tanke på era tjocka väggar, eller värms huset upp snabbt av utomhushettan?
    Bra att du och grannen åt middag tillsammans. Det kan ni göra varje ggn ni bägge är ensamma, tycker jag :-)
    Ha en fin helg!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, vi har svalare inne men inte ner mot 20 utan mer 24. OK! Sedan har vi fördel av att vi har kvar husets gamla ventilationssystem så vi kan öppna spjäll i källaren som med hjälp av undertryck för upp sval luft till oss men är det väldigt vindstilla ute funkar det dåligt.
      Och jo, det lär bli middag ihop fler ggr, dock reser hennes man betydligt mindre än min…
      En fin helg till dig!

Kommentera

