Skurtant och chaufför

Igår struntade jag i shopping och alla andra saker man kan roa sig med en vanlig vardag i Växjö.
Så efter hotellfrukost, som börjar bli lite tjatigt, och PW runt Växjö-sjön, som jag kan ta mer av, åkte jag hem till yngste och äldste sonens lägenheter. Skjutsade yngste sonen till skolan och åkte tillbaka igen. Hade lovat att skura deras duschar. Rejält! Så utrustade med rengöringsmedel och ångtvätten gick jag först loss på äldste sonens dusch. Han har bott där i drygt fyra år tror jag och misstänker att han aldrig skurat duschen ordentligt… fyra varv blev det innan det var rent men som hans sa:
– Nu ser jag ut genom glaset igen!
Sedan hörde yngste sonen av sig och undrade om jag kunde hämta honom så jag tog paus och hämtade honom.
Betydligt lättare att få yngste sonens dusch ren, berodde delvis på att han inte har duschväggar av glas utan draperi men kanske mest på att han aldrig använder tvål eller schampo så inga avlagringar av sånt.

Sedan tycket jag vi var värda fika så det blev det innan det var dags att hämta upp äldste sonen och köra ner honom till middag i stan och en timme senare samma sak med yngste sonen.
Måste erkänna att jag var trött vid det här laget så eftersom T var iväg hela kvällen så åt jag, duschade och satte mig under täcket för att skriva det här inlägget.
Ungefär då kom T tillbaka och hans kollegor inklusive chef från Bryssel hade kommit på att han fyllde år så nu skulle vi ner till baren på hotellet. Bara att kliva i kläder, snabbt sminka mig och hänga på.
Kan meddela att klockan var midnatt innan vi var på rummet igen men det var trevligt!

Nu dags för frukost, sedan PW innan jag ska packa ihop våra saker och checka ut och sedan åka hem till sönerna och försöka stuva in alla saker i bilen.
För i eftermiddag åker vi hem igen!

Kommentera

