Midsommar hos oss

Nä, jag har inte glömt bort bloggen, eller kanske lite då, men vi har haft fullt upp. Kanske inte med att fira midsommar som er andra men med annat. Just på midsommarafton jobbade vi hårt med att få det sista klart på båten för att kunna lägga i den på midsommardagen. Så när ni andra skuttade runt som grodor, åt sill eller vad som bjöds fixade vi och åt nyponsoppa, knäckebröd och kokt ägg till middag. Nåja, helt OK det med och inget vi var ledsna över!

Sedan blev det midsommardagen och det allra sista skulle bara fixas. Redan vid tio var det +27 ute och det blev en varm dag och det gick åt mängder av vatten. Nu går väl sällan saker spikrakt som de ska och det strulade både med det ena och det andra men till slut så var vi på väg till sjösättningsrampen via bensinmacken och den tankningen är jag rätt glad att jag slapp betala för tanken på båten rymmer 160 liter.

Och så i med båten, just det gick så snabbt att jag knappt hann med att föreviga det men sedan sa det stopp och vi blev kvar där så länge att vi fick hämta mat och äta där på bryggan. Helt OK och med det underbara vädret och fin utsikt smakade det extra gott.

Sedan tröttnade jag och åkte hem och medan jag gjorde det så skärpte båten till sig och de kunde köra över Mälaren och ankra på V:s båtplats 300 meter frän vårt hus. Det var en stolt kapten som låg där i båten och njöt. Han och en kompis har sovit i båten i natt och just nu är de nog ute och åker igen.

Och i morse lastade T och jag släpet med allt skräp vi samlat på oss under vintern och våren och åkte till soptippen. I spöregn… men fördelen då är att man slipper så många andra som är där. Sedan köpte vi bakelser till oss och mjukglass till yngste sonen och åkte hem. Dyngsura in på underkläderna och det kippade i mina skor.

 

Kommentera

