För de är ju ens barn

Just nu är vår mellanson V och vår äldste son A i Kroatien med massor av vänner, målet för resan är en stor festival men de åkte ner några dagar innan för att ha kul med annat.
Så i tisdags, om jag minns rätt, hör V av sig. Han har fått en massa utslag på kroppen, de kommer och går lite och vi talar om vad det kan vara. Sedan verkar det som de lugnar ner sig och V tror, liksom jag, att det kan vara tvättmedlet i lakanen i den lägenhet de hyr för det är värre på morgonen och lugnar sig under dagen. Och igår kväll kände han sig bättre och trodde det var på väg bort.

IMG-20160706-WA0000

Sedan väcker han mig straxt innan midnatt när han ringer. Det har blivit värre och det går fort och ansikte och läppar svullnar. Så de är på väg till sjukhuset i närmaste stad, ingen aning vilken, men det tar sådär en och halv timme dit. Med sig har han storebror och flickvän.

Sedan fattar ni nog hur lite jag sov och hur lite T i Linköping sov. Vid fyra-tiden får vi sms att de är på väg tillbaka och att han mår bättre.

Untitled-1 copy

Visst är de vuxna, visst klara de sig själv men är man förälder så är man och man oroar sig. Man vill vara där och hjälpa till. Nu hoppas jag han och de andra fick sova och att han snart vaknar så jag får höra hur det är och vad som gjordes igår.

4 svar to “För de är ju ens barn”

  1. Annika Says:

    Som jag skrev på insta, det spelar ingen roll hur gamla de är. Ingen roll alls. Oron är densamma. OCH oron är inte kul. SÅ glad att det gick vägen på bästa sätt, förstår att du låg sömnlös. DET skulle jag också gjort.
    Nu önskar jag er alla i familjen en LUGN och trevlig helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, man oroar sig. Och V gnäller inte i första taget så säger han att mår dåligt så menar han det. Men nu verkar det blivit bättre och jag hoppas det förblir så och på söndag flyger de hem igen och därmed finns han närmare oss om det återkommer.
      Trevlig helg till dig med!

  2. Åsa Says:

    Ser ut som en ordentlig omgång nässelfeber, urtikaria. Är väldigt obehagligt men kan lösas med kortison eller liknande. Hur mår han nu då?

    • Brysselkakan Says:

      Han mår bra nu ikväll, hade kvar lite utslag mitt på dan men borta sist jag talade med honom. Tror han fick kortison alt adrenalin på sjukhuset i natt samt troligtvis allergimedicin som dropp. Står nog på de papper han fick med sig men kroatiska är inget vi kan! Vi får översätta via Google och så ska han ringa sin läkare på måndag när han är hemma igen, måste ju utredas VAD han reagerat på.

Kommentera

