Inga råttor hos oss

Igår passade jag på, med hjälp av yngste sonen, att dammsuga under soffan. Inget jag gör så ofta för (1) jag kommer inte in under den med dammsugaren och (2) man behöver vara två för att välta soffan bakåt och komma åt att städa.

Nåväl, det måste erkännas att det var på tiden. Det var inte dammråttor som bodde där under utan mer MONSTER!

Nästan så vi blev lite rädda men nu är det uppsuget av dammsugaren! PUH!
På tal om råttor så berättade T att en kollega till honom, som bor i området här i stan som ligger precis bredvid där de spränger för dubbelspåret genom berget, just berättat om råttor. För när de spränger flyr råttorna från soptippen ner till där han bor och dessa råttor är i storlek som en större katt… FY FASEN!

Sedan blev det ett inköp igår, möjligtvis kommer hela stan veta vem jag är numera…
Hon med röd hjälm med moln på!

IMG_20160711_195418

Men den matchar min röda cykel, min prickiga sadel och också min prickiga ringklocka.

6 svar to “Inga råttor hos oss”

  1. Asa Says:

    Rattor = bäääh, cykelhjälm = jaaaa! Lite meandi-touch pa den. Maste kolla pa Lidl här om den finns!

  2. Annika Says:

    Ja, jag såg det där monstret på insta, haha. Det ser verkligen monstret ut, hahaha.
    Råttor ja, fasiken vad äckliga de är. OCH stora kan de ju vara. De största jag sett har jag sett i NYC, och sen inne i DC. Jag blev så rädd bägge ggr att jag började springa av skräck. Bägge gångerna var det i trånga gränder. FY fan!!
    Men cykelhjälmen gillas!!

  3. Stockholm Shanghai Says:

    Väldigt fin . Kul att ha ngt som inte redan sitter på vartenda huvud
    Ha en bra dag
    M

Kommentera

