Veckovill

Fick kolla i kalendern men det är visst fredag idag. Men med semester så blir jag helt veckovill och har helt enkelt noll koll.

I alla fall så är sjuklingen bättre men halsont fortfarande. Alla söner är här, det mekas båt, det jagas Pokémons vilket innebär att ett snabbt besök till ICA tar minst dubbel så lång tid och raka vägen till något är inte något alternativ, nej kör gärna omvägar. Ja, ja de har kul!

Och som vanligt så innebär sommar och semester mer jobb för mig. Känns lite som jag mesta lagar mat, diskar och handlar mat. Och frågar jag vad de vill äta så får jag oftast svaret: – God mat!
Nåja, rätt mycket humor bakom det svaret. Men lite mer entusiasm över att välja mat vore önskvärt.

Men jag ska inte klaga, det är kul att ha alla här och vi har kul.

Vädret då? Nja, vissa vill ha mer sol och mer värme men jag och yngste sonen tycker kring 20 och lite lagom soligt är helt perfekt men så mår vi inte bra av värme heller.

På TV:n är det golf, golf och golf. Även om de som tittar är någon annanstans (på stan och jagar små figurer). Jag stänger av ibland men den sätts igång igen rätt fort.

Ha en bra helg nu allihop!

2 svar to “Veckovill”

  1. sunnyswede Says:

    Min äldste jagar också Pokemons så fort han går utanför dörren, och tar helt frivilligt långa promenader själv i värmen för att hitta flera! Tokis.

Kommentera

