Jord lite här och där…

Igår bestämde jag mig för att förbarma mig lite över mina krukväxter och plantera om en del av dem. Krukväxter brukar ju må bra av sånt.
Åkte in till stan och köpte jord då det jag hade hemma nog inte skulle räcka, bar ner och ut de krukväxter jag tänkte ge ny jord för att vara ute underlättar ju.
Och lagom tills allt ovan var gjord började det spöregna och åska…

Vad gör man då? Jag la en stor plast på golvet i entrén där ner och körde igång.
Lite senare när jag sprätt jord väldigt mycket utanför plasten och också var genomsvettig var jag klar.
Nu hoppas jag krukväxterna visar lite uppskattning och 1) överlever och 2) blir fina!

2 svar to “Jord lite här och där…”

  1. Lund Johanna Says:

    Jord är banne mig ett problem faktiskt, speciellt när man bor i lägenhet. Balkongen hjälper i alla fall, men är ju inte helt ulitmat den heller… Men ser väl bra ut det där, tror blommorna kommer visa all uppskattning de bara kan :)

    • Brysselkakan Says:

      Ja, det är bökigt att plantera om men finns det inte en gård hos er? Där borde jord och blommor funka!
      Och jag tycker att blommorna redan ser piggare ut ;-)

Kommentera

