När man kliver utanför – rejält!

Idag gav jag med mig, det har frågats flera gånger i sommar och eftersom det är T:s sista semesterdag var det väl dags.
Jag har åkt båt!
Och det är ungefär så långt utanför min comfort zone att vi hamnar i ett annat land. Men kunde Jätten Vist kliva över Vättern så kan väl jag kliva ner i en båt!

Vi hade det mysigt, åkte inte så långt och så ankrade vi utanför en liten ö, den V och H numera kallar Hallonön. Då satt vi i solen, läste, spelade Yatzy och åt medhavd lunch.
Sedan blev tant kissenödig… Vad gör man då? Nöden har ingen lag och vi åt upp melonskivorna som låg i en plastburk och sedan använde jag burken. Resten får ni fundera ut själva men jag löste problemet.

Så gick tre timmar och när svarta moln syntes en bit bort åkte vi hem igen och jag hoppade smidigt iland och gjorde vad jag skulle när T styrde in båten vid bryggan.

4 svar to “När man kliver utanför – rejält!”

  1. karin Sjögren Says:

    Hoppas att ni hadde det mysigt, har varit i FH och städat omklädningsrummen och litet till. Ska försöka få inspiration och slutföra en målning som jag började på i veckan i Skåne

  2. Asa Says:

    Tant kan om hon bara vill tydligen!
    Ja, det är alltid det där med toabesök……Det är en av de anledningarna som hindrar mig från att flyga med kompisar med sportflygplan till Sverige t.ex…….

    • Brysselkakan Says:

      Ja tydligen!
      Skulle nog aldrig sätta mig i ett litet plan till Sverige… och då tänker jag inte på bristen på toaletter utan mer på hur små de är.

Kommentera

