Fynd och lite mindre hål

Igår drog hyresgästen C och jag till Stallarholmen där också vår V mötte upp. Det hade ordnats något som de kallade superloppis, just här innebar det att man via en karta knatade runt på nästan varje gata i byn (i alla fall kändes det så). Loppis lite här och där i trädgårdar och garage med andra ord.

Och också mitt ute i ingenstans! Flera sa att ett ställe skulle ha mycket så vi åkte. Och åkte. Blev grusväg och svårt att mötas och min chaufför pep lite i bland ;-) Jo, det var trångt att mötas!
Och väl framme konstaterade vi att det fanns inget av intresse…
Nåja, alla tre av oss åkte hem med fynd! Och mest avis är jag nog på V som köpte en tjock bibel från 1801 för 20 kr.

Så mycket historia i den! Pärmarna har handskrivna texter med vem och vilka år den vandrat vidare vid dop av barn. Och igår kväll försökte V läsa ur den, gick så där!

Gav mig också på att laga grenen på V:s favoritjeans, de han kallar sina helgjeans. Just det innebär att han skruttar runt hemma i dem och hos oss. I alla fall så var hela grenen ett enda stort hål och det ville han få lagat. Och då jag är bra på sånt löste jag problemet, så klart! Övriga hål skulle inte lagas enligt V.

IMG_9877

IMG_9879

Kommentera

