Grön

Letar den perfekta gröna nyansen. För vår hall ska målas om.
Jaha, men det gjorde du ju när ni flyttade in, tänker ni.
Och var tydligen supernöjd. Då.
Ja, men det är fyra år sedan och i fyra år har jag sådär en gång om dagen tänkt att den kulören blev för blå.
Och jag gillar inte blått.

Så nu letar jag rätt gröna. Sparar bilder i en mapp på Pinterest och planerar att köpa några provburkar snart.
Och så ska axeln vara snäll så jag kan måla och sedan ha en mindre snäll axel ett tag.

Bildkälla: Vänster bild och höger bild.

6 svar to “Grön”

  1. Lena Says:

    Fina nyanser av grönt bägge två! Jag ska måla om från blått till annan färg i sovrummet, gillar inte den blå vi har i sovrummet fast det bara är två år sedan jag målade så nu blir det nytt där.

  2. Annika Says:

    Kul med lite ommålning, mindre kul med värk och sömnproblem. Trösten är väl att kommande natt BLIR bättre. Det brukar ju vara så.

    • Brysselkakan Says:

      Vi får se när jag målar, först ska ju rätt grön hittas!
      Något bättre sömn inatt men den är väl aldrig bra… Minns inte när jag sov en hel natt utan att vakna sist.

Kommentera

