Onsdagsfundering

Klockan 15.20 i går la jag en beställning på kaffe från ett företag vi inte behöver nämna vid namn och nyss, vid 11.45, fick jag sms att paketet finns att hämta. De levererar alltid snabbt.
Och jag kan inte annat än förundras över hur olika det kan vara… Har de senaste dagarna haft tre olika paket som dykt upp här och ingen av dem har tagit mindre än en vecka att få hem, det ena två veckor… Alla med samma fraktbolag, som vi inte heller behöver nämna vid namn.

Varför sjutton skiljer det så himla mycket i leveranstid? På två veckor hade man ju nästan hunnit gå till Uppsala och hämta paketet som kom därifrån och tog så lång tid… Det spelar ingen roll om det är stora eller små företag, ta tex IKEA som tar väldigt lång tid på sig att få paket till köparen. Och jag bor ju inte mitt i skogen utan i en stad vid en stor väg, nära till storstan och det borde gå lösa fortare.
Nåja, gnälla går ju men inte går det fortare för det!

Kommentera

