En härlig helg!

Söndag kväll och en fin helg är snart slut.
Det började lite rörigt i fredags…Åsa och jag var i väg en bra bit utanför Trier när T ringer och ber mig åka och tömma hotellrummet. Men vi ska ju bo en natt till blir min spontana reaktion.
Jo, det var meningen men hotellet hade ringt honom och bokstavligen skällt ut honom för han inte checkat ut och tagit sina saker med sig. De agerade otroligt ohövligt. Detta är ett hotell som T och kollegor använder sig av mängder av nätter per år och de lär vara en stor del av hotellets inkomst. Men tydligen kan man ändå bete sig ohövligt.
Så Åsa kör mig tillbaka till hotellet, jag går till vårt rum som jag inte ens kommer in i, får gå ner till receptionen och be om nytt nyckelkort, de är otrevliga men jag bara vänder och går. Plockar ihop våra saker och lämnar hotellet. Som tur var hade en kollega hjälpt oss att hitta rum på ett annat hotell för sista natten i Trier.

Så efter frukost i går drog vi tillbaka till Belgien och vänner i Waterloo. En fin solig dag med fina vänner! Och pingis på matbordet! Vi hann också med en sväng på någon slags lokal festival.

För att idag vakna till spöregn… Men efter en lång frukost klarnar det upp och vi åker till en loppis tio minuter bort. Blev inga fynd men sågen kompis till mina dvärgar.
Sedan kom fler gamla vänner från våra år i Bryssel på besök och vi hade en fin eftermiddag.

Nu är vi på vårt hotell i Bryssel och här blir vi tills onsdag. Det är med blandade känslor jag anländer till min gamla hemstad… saknar den så det fysiskt känns i magen och älskar att vara här. Ska det aldrig gå över?

Kommentera

