Moppe, bilstrul och solsken!

Tiden går fort och det är söndag kväll igen. Vilken fin helg vi haft med sol i massor och varmt. I alla fall för att vara Sverige och nästan mitten av september.

I fredags morse for T iväg för säsongens sista tour-tävling, den här gången i Karlskrona och han lär inte vara hemma förrän sent i kväll. Men jag fick sällskap av V i helgen. Något med bromsarna på hans bil som skulle bytas innan besiktningen och sedan tänkte han åka hem i går kväll för att gå på fest med vänner. Nu är det ju som det är med gamla bilar och saker går inte alltid lätt som en plätt så efter att bytt på höger sida på bilen blev det tvärstopp på vänster sida… Och inga fysiska butiker som hade delen som behövdes. V, som då blev utan bil helt plötsligt, lackade ur lite men efter lite pepp från sin mor (jag då!) så tog han båten ut till en ö. Med kylväskan fylld med melon, parmaskinka, mozzarella och goda kex låg han sedan och lyssnade på ljudbok och kollade in den stjärnklara himlen innan det var dags att sova.

Men innan bilen strulade hann V och jag med en sväng till secondhandbutiken och en loppis. För min del blev det en liten bit av Bryssel och V, ja han köpte en moped! Ni med gott minne minns nog att han fyndat sådant på loppis förr! Och givetvis lite broöppning på vägen hem.

Idag började jag dagen med PW och lite senare gick jag ner till bryggan för att hjälpa V att lägga till när han kom tillbaka. Nu har jag nyss lämnat av honom vid tåget och ska väl stoppa i mig något att äta straxt.

På det stora hela en mycket bra helg!
Hoppas din helg var fin!

Kommentera

