Ny månad

Så var september över och oktober här. Och även om september avslutade med två regniga dagar och sedan en solig höststorm så har det ju varit en fantastisk månad vädermässigt! Och för vår del mest sommar i början då Tyskland och Bryssel hade betydligt varmare väder när vi var där.

Men än så länge så gillar jag oktober också, tyvärr lär det väl bli mer höst framöver kanske och så det där mörkret som kommer tidigare och tidigare dag för dag nu… Gillar inte!

I går morse vid nio stannade taxin med T här utanför och jag är inte ensam längre! Och sov genast bättre inatt, så klart! Medan jag stack till second handbutiken igår la sig T och sov lite för han hade nästan inte sovit alls på flyget vilket var ovanligt då han är den sorten som somnar innan planet lämnat gaten vanligtvis. När jag kom tillbaka drygt en timme senare sov han så hårt att jag fick ligga i för att väcka honom. Det blev en lång dag innan han fick landa på kudden i sängen och då sov han inom en minut!

Gör inte så mycket idag, läser och låter tvättmaskinen ta hand om sängkläderna. T spelar tävling och är väl inte hemma förrän det börjar bli mörkt ute. Vi skulle hämtat min bil igår men verkstaden är inte klar med den och säger tidigast tisdag… Blev repad på sidan när jag stod parkerad innan sommaren och passade på att lämna in den då T var i US och jag kunde ha hans bil. Så nu blir jag helt utan bil några dagar, tur att vädret är fint för det lär bli att gå eller cykla om jag ska någonstans.

Nu ska jag fortsätta ha en lugn söndag och hoppas din söndag också blir bra!

4 svar to “Ny månad”

  1. karin Sjögren Says:

    Vill tipsa dig om Jennifer Sjögrens blogg, underbara bilder härliga reflektioner över livet

  2. Annika Says:

    Men det är väl helt OK med höst nu när september verkligen var SÅ overkligt fin? Känns rätt på ngt sätt med ordentlig höst också.
    Jag är glad att jag var hemma i sept och fick uppleva den fina, fina månaden.
    Hoppas måndagen är bra!

    • Brysselkakan Says:

      Höst blir det vare sig jag vill eller inte och är det torrt, soligt och vackra färger är den OK. Sedan kommer det gråa, blöta och mörka och då lider jag…
      Men idag skiner solen!

Kommentera

