Full fart

Klockan är 16 och jag har för första gången idag landat i soffan.
Vissa dagar vet man precis vad man ska göra, andra är blanka när man vaknar och blir sedan precis proppfulla av saker att fixa med.

Idag vaknade jag halv sju och inser att T sover bredvid mig. Lägger mig på spikmattan och lagom till jag är klar är även T vaken. Han hade inga möte förrän 13 och tog lite sovmorgon.
Så frukost ihop på en onsdag! Och sedan PW ihop. Bra onsdag!
Sedan fick han snällt sätta sig och jobba lite.

Sedan kom elektrikern, det visst jag om, för att byta några strömbrytare som strulat i lägenheten där nere. Och jag hade några frågor angående eventuella strömuttag i trapphuset och då han hade både tid och materiel i bilen fixade han också det när han var här!

Mitt i allt detta ringer bilverkstaden och säger att, äntligen, är min bil klar! Och då T ändå skulle åka till jobbet och min bil fanns i Eskilstuna så åkte jag med.
Hämtade bilen och passade på att åka in till stan för två returer och två inköp.

Sedan susade jag hem igen och hann precis till secondhandbutiken öppnade.
110 kr fattigare och tre fynd rikare åkte jag vidare till Ica. Där såg jag en kändis som köpte ost, Willy från Bygglov som tydligen är här i trakterna rätt ofta.

Ja, ibland kanske det är bra att man inte vet hur mycket en dag ska innehålla!

Kommentera

