Och jag fryser

Höst rejält nu. Löven virvlar runt ute och temperaturen ute är inte längre tvåsiffrig…
Och då fryser jag. Igår trodde jag att jag skulle bli blå: händer, fötter och näsa var iskalla hela dagen. Från handlederna och uppåt iskall. Ryggen kall. Gick här med handledsvärmare, tröja och fleecejacka över. Och frös ändå.

Sedan kom T hem och undrade varför jag inte tänt en brasa. Och det kan man ju verkligen undra!
Så för att försöka hålla mig varmare idag så brinner en brasa fint just nu. Planen är att elda lite och kanske tända ikväll igen. Det är nog egentligen inte kallt här inne, bara jag som är så himla frusen.
Och så lär det, som vanligt, bli fram till april-maj sådär…

Har inga planer för dagen, mer än att bli varm då, så vi får se! Hela veckan är rätt tom på saker men lär väl fyllas på. Det finns en korg med tvätt som ska vikas så det ska jag väl ta tag i!

T sitter hemma och jobbar en stund till sedan far han till Hallsberg (om jag minns rätt) men han kommer hem ikväll igen. Så idag var andra morgonen i rad som jag fick sällskap på min PW! Sånt får man ju uppskatta.

2 svar to “Och jag fryser”

  1. Annika Says:

    USCH, det är verkligen så vidrigt att frysa inomhus. HATAR det. Vi har det lite så nu, så kallt inne. Men vi har inte slagit på värmen, inte än. Men snart så…
    Dock,det ska bli varmare hos oss, så jag har lite is i magen än, haha. Såg att du eldat på insta, ser jättehärligt ut. Helt rätt. Den värme som kommer från ved är underbar.

    • Brysselkakan Says:

      Vi bor ju i ett hus av sten och det kan, även om det är 21 plus inne, kännas lite rått. Och så är huset trögt liksom; det reagerar sakta på väderväxlingar och det tar några dagar innan systemet fått upp värmen när det bli kallt ute.
      Mer värme hos er låter underbart!

Kommentera

