Flingor

Sent igår kväll började små snöflingor falla ute. De la sig inte och hyresgästen C sms:ade att hon inte ville se eländet. Nä, inte jag heller!
Så vaknade jag i morse och funderade på om världen där ute var vit? Det lät inte som det. Ni vet nog vad jag menar, ljuden blir liksom mer dämpade när det snöat, det blir tystare.
Och nej, ingen snö! Men upp mot Stockholm var det tydligen desto mer.
Så vi klarade oss den här gången. Massor av det vita utlovas på söndag och vi får väl se hur det blir då. T var och fick på sina vinterdäck i morse och nu kör även han lite säkrare.

Blev en PW i isande kall vind som piskade i ansiktet i morse. På sitt sätt skönt det med, man njuter ju verkligen av att komma in efteråt och den varma duschen.
Det ramlar in lite intressemail på lägenheten, vissa seriösa och andra mindre. Att leta hyresgäst är lite som sälja bil; många vill bara sparka på däcken och ge skambud. Det löser sig det med och ingen idé att stressa fram ett avslut utan istället koncentrera oss på att hitta bra nya hyresgäster. Vi lever ju rätt nära varandra och ses då och då så det måste på något sätt klicka, det underlättar både för oss och hyresgästerna.

Dags för lite lunch sedan ska jag nog ta mig till secondhandbutiken, lika bra att klä mig varmt så jag slipper frysa i kön!

2 svar to “Flingor”

  1. Annika Says:

    Sant, man vet exakt om det snöat eller inte. Ljuden blir annorlunda, ljuset också. OCH himlen brukar liksom vara rosa.
    Ja, jag har läst att ni ska få en riktig vargavinter iår, den första på sex år. Ja är givetvis avis på det.
    USCH ja, på med vinterdäck nu. Läskigt.
    Här har vi osedvanligt varmt för årstiden, ja …. 25 gr igår …. Much of the same today …
    Sorry :-)
    Men sen blir det mer normaliserat igen.

    • Brysselkakan Says:

      Ja! Man hör det direkt när man vaknar!
      Den där vargavintern försöker jag fibrilt ignorera all info om… VILL INTE.
      Minns du att det var lika varmt förra året? Jag var ju i US då! Vilket gav mig en kortare höst ju!

Kommentera

