Mössa på?

Hej vänner! Fredag. Igen.
Jo, jag tycker veckorna rusar fram, lika bra det så det blir vår snart.
Här pågår jakten på nya hyresgäster och flera visningar har vi haft och det blir ett par till idag. Svårt det där, man får gå på rejält mycket magkänsla kan jag lova. Och kreditupplysning och referenser. Sist gick det kanonbra och jag hoppas det blir bra den här gången med. Men vi kommer sakna C & B, de bästa hyresgästerna man kan ha!

Det här med mössa… Alltså jag vet att jag måste ta på mig när jag går ut, att jag fryser hela tiden och mössa utomhus hjälper men det går inte. Jag är, och har aldrig varit, en mössperson. Känner mig så fruktansvärt instängd, får nästan lite panik ibland. Finns säkert en förklaring på det! I alla fall så gör det att jag oftast inte har mössa och hamnar något på huvudet så blir det en som är som en basker, lite lös kring huvudet för det kan jag stå ut med. Gillar inte heller uppsatt hår och det är nog för det också gör att jag känner mig instängd.
Är jag ensam om att känna så här? Eller är vi fler där ute med mösspanik?

Trevlig fredag på er! Här blir det en lite kort helg då T far till Bryssel på söndag… Får gå det med!

6 svar to “Mössa på?”

  1. Lund Johanna Says:

    Trevlig fredag och helg till dig med
    /Hon som älskar mössa och blir lite arg nästan när det är för varmt för att ha den kvar inomhus :)

    • Brysselkakan Says:

      Haha! Du är alltså som mina två äldsta söner, som i och för sig med sina 26 och 28 år ligger nära dig i ålder, de har mössa på sig hela tiden. Fast inte när vi äter för det har mamma (jag då) bestämt!

  2. Karin Says:

    Jag är precis likadan. Tycker det kliar och sticks med mössa däremot går det jättebra med luva om jag har en jacka med luva. De sitter ju inte åt på samma sätt.

  3. Kaosredan Says:

    Jag äääälskar mössa men det måste vara ”rätt” – inte för tight och absolut inte stickigt! 👍🏼

Kommentera

