Is

Gårdagens plask frös till is i natt och det är verkligen halt ute. Har gått PW men det hade aldrig gått utan mina super duper bra broddar.
T tog sig till jobbet, en kollega som också bor i vår stad ringde innan han åkte och sa att det är snorhalt på motorvägen, flera bilar i diket, så T tog det lugnt.

Men solsken, blå himmel och idag ska jag öppna lådorna med julsaker tror jag. Tror jag skjuter matinköpen tills i morgon med tanke på halkan. Sedan blir det en kopp te med finaste hyresgästen C i eftermiddag. ÅH, vad jag kommer sakna henne när de flyttar i januari…

2 svar to “Is”

  1. Annika Says:

    Ishalka och promenader är en farlig kombo. USCH. Jag blir så osäker när jag ska ut på det underlaget. Men du har bra skor som tur är.
    Ha så kul med pyntet.

Kommentera

