Full fart mot lördag

Jodå, det råder full aktivitet här hos mig. Full fart mot Julafton på lördag, eller kanske mer full fart mot fredag för då tänkte jag att allt fixande med inköp, städning och annat som går att göra innan ska vara klart.

Så när V däckar i influensan i måndags och T fick feber igår, ja då var jag ändå tacksam att jag ligger bra till med vad jag ska hinna för det är väl bara en tidsfråga innan jag är smittad… Idag har jag ont i huvudet och lite lite tjock i halsen men mår annars bra. Vi får hoppas det stannar där! Huvudvärken kan ju bero på annat intalar jag mig! Vi får väl se vem som får rätt! Har i alla fall gjort, vad jag hoppas är, sista matinköpen idag, dammsugit, bäddat sängar till två söner och plockat undan.

T han frös så hela sängen skakade inatt, sov till halv elva och mådde sedan förvånansvärt bra. Så vid ett for han till jobbet och nu i kväll flyger han till Tyskland, vi får väl se hur bra han tyckte det beslutet var i kväll… Nåja, kort resa då han är hemma på förmiddagen på fredag igen.

Även posten skötte sig och i dag kom de fyra sista julklapparna jag väntade på och de är nu också inslagna, bara en sak i paketväg återstår och den ska jag tota ihop i kväll eller i morgon. I morgon kommer även yngste och äldste sonen upp.

Hur ligger du till med alla planer och stök inför julafton?
Åka bort eller stanna hemma?
Fira med många eller få?
Berätta för jag är nyfiken!

10 svar to “Full fart mot lördag”

  1. Lena Says:

    Ligger bra till med julklappar, köper det mesta via internet i relativt god tid. Vi firar hemma i Uppsala med bara våra barn o min mamma med särbo. Lugnt och chosefritt😀

  2. Annika Says:

    Jo, nu är jag nog klar. Men har inte slagit in, och det LÄR ju ta en herrans tid.
    Men annars, OK.
    Ska åka och handla mat om en stund. Nu på morgonen, Slippa trängas så mkt sen…
    Firar hemma, julmiddag hos en svensk kompis på julafton. Hos Peters pappa på juldagens eftermiddag.
    GOD JUL och må ni friskna till hela bunten!

  3. Eva Says:

    Vi är i stugan över julen. En tradition som påbörjades under Brysselåren. Vi blir sammanlag sju personer, mao ett litet julfirande. Jag trodde jag var klar med julklapparna, men min make var av en annan åsikt. Idag lagar vi mat och bakar, men allt i en lugn takt. God jul!

  4. Stella i Italien Says:

    Familjejul på landet i Skåne. Ingen snö (tack och lov eftersom jag inte är van att köra bil i vinterväglag) men idag ett ljuvligt vackert väder, solsken och vindstilla, och i skymningen en genomskinlig turkos himmel. God bättring och God Jul på dig och familjen! Stella

Kommentera

