Här kommer den!

Så här kommer, trumvirvel, sammanfattningen av mitt 2016! Äntligen!
Nåväl, hur var året då? Det var väl… bra.
Inte mer, inte mindre. Ett rätt händelselöst år? Nja, kanske. Det blir inte någon tjusig sammanfattning i år, la mycket tid på det 2015 men, och nu tänker jag vara lite grinig, fick noll respons tillbaka… Vill du läsa om 2015 så kika under just januari 2016 så hittar du de fyra inläggen.

I alla fall hann jag med inte en, inte två utan tre resor till Bryssel! Och två av gångerna hann jag även med besök hos Åsa i Trier!
Annars var det, i alla fall känns det så, mest vardag. Inga stora projekt, inga renoveringar men det blev i alla fall nya plattor vid vår entré och en ny stödmur. Och hyresgästerna fick en altan och en mycket gul entré.
En väldigt massa tid las på V:s båt och lite senare än tänkt låg den i vattnet till slut.
Ge-kås fick besök av mig två gånger. Och vi bodde på hotell med otrevlig överraskning.

Ett år som gick fort, bjöd på mycket vardag men också fina stunder för även vardag har ju sin tjusning!
Nu har jag och ni ett nytt år att fylla med händelser!
Mitt börjar med att våra fina hyresgäster flyttar på måndag, sedan ny hyresgäst, T och yngste sonen ska till London igen och så har jag i veckan bokat flyg till Bryssel men dit är det ett tag kvar.

Och idag fick vår braskamin godkänt! Men den röran skriver jag mer om en annan dag!
Nu tar vi helg!

4 svar to “Här kommer den!”

  1. Lena Says:

    Tycker det låter som du hunnit med mycket! Och vardagen är ju egentligen livet det brukar jag tänka även om det är lätt hänt att tänka attt det viktiga/roliga är resor och sånt. Men så är jag ju också väldigt svag för rutiner o annat vardagligt som många tycker är tråkigt, Tre resor till Bryssel är ju fantastiskt bra under ett år och nu att se fram emot en ny resa snart igen! Önskar dig ett fint 2017, brysselkakan .

    • Brysselkakan Says:

      Vi är nog lite lika då! Vardag och rutiner funkar fin fint för mig! Och jo, lite förvånad att det faktiskt blev tre resor till Bryssel; en i januari, en i februari och så i september.
      Ett fint 2017 till dig med!

  2. Stella i Italien Says:

    Gillar också att ha vardagsliv och rutiner som grund att stå på, det gör också att jag njuter grundligt av allt roligt och intressant som också förekommer. Och när jag ser tillbaka på året som gått (skriver några korta rader nästan varje dag i en ”femårsdagbok”) märker jag att vardagen inte dominerar så mycket som jag trott. – Min bokhandlare i Sverige säger att femårsdagböcker (finns även
    tioårs-) säljer mera för varje år, intressant eller hur? – Din blogg fungerar ju också som en slags dagbok som vi läsare får kika i. Ser fram emot att följa dig även 2017. Stella

    • Brysselkakan Says:

      Vardag är verkligen underskattat! Om jag inte bloggade tror jag att jag skrivit någon form av dagbok, men nu är bloggen min dagbok och där ni får läsa också! Nu skriver jag inte allt där, förstås, utan det blir lite korta noteringar i min kalender också.

Kommentera

