Klipper och minns

Ibland så glimmar jag till! Och så kommer det fin fina kreativa idéer i huvudet!
Så nu har jag ett litet projekt på G. Det innefattar en loppisfyndad gammal lampskärm och ett stålnät.
Fortsättning följer!

Tänk att någon en gång gjort den här lampskärmen helt själv. Och så klipper och skär jag sönder den… Nåja, den hamnade ju inte på soptippen i alla fall!
Och så tänkte jag på min mormor, hon är borta sedan många år, men hon gjorde lampskärmar en period och jag minns väl de glansiga fina tygerna.

2 svar to “Klipper och minns”

  1. karin Sjögren Says:

    Härligt att ta tag i de kreativa idéerna.
    JUST NU SÅ HÅLLER JAG PÅ ATT IORDNINGSTÄLLA MIN ATELJÉ, hyllor och annat kommer upp och fram så att jag lätt kan ta tag i kreativiteten när den dyker upp, så att ingen ursäkt finns för att sätta igång.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, då blir det inte ens krångligt att vara kreativ! Just nu väntar jag på T, behöver hans hjälp för att komma vidare, men han bara jobbar och jobbar…

Kommentera

