Löften

Hur har ni det med nyårslöften? Jag menar om ni lovar saker som ni sedan försöker hålla i massor av dagar?
Jag är nog inte så mycket för sånt men det är ju aldrig fel att reflektera över vad man borde och så vidare! Förra året lovade jag mer inspirerande läsning till er som kikar in här och det kan ju inte jag bedöma om jag lyckades med! Det är ju upp till er att avgöra liksom.
I alla fall så har jag släppt kravet på ett inlägg om dagen och skriver när jag har lust istället, desto mer aktiv är jag nog på Instagram, även om det inte blir dagligen där heller men ibland flera gånger per dag!

I förrgår, när jag stod i en butik och väntade på min tur att betala, tänkte jag på det här med att vara glad. Tror jag banne mig ska se till att vara glad 2017! Inte för att det är så att jag går omkring och är sur, nä jag är nog redan väldigt glad av mig, men varför inte vara det ännu mer!? Och om jag är glad mot folk kanske de också blir gladare! Alla vinner på det!
Nåja, kan ju alltid försöka i alla fall!

Och om du vill ge mig ett löfte så skulle jag, av hela mitt hjärta, önska att ni mina fina läsare kunde kommentera lite mer.
Det skulle göra mig glad!

12 svar to “Löften”

  1. Annika Says:

    Det där med kommentarer ÄR viktigt. Tror inte man fattar hur viktigt det är om man inte bloggar själv. Men det är faktiskt a och o. Insta är bra, det är snabbt och kravlöst.
    Men en blogg är en blogg.
    Inga löften här , åratal sen jag slutade med sådant.
    Jo, man vinner verkligen på att vara trevlig och glad själv. DET märker jag verkligen av.

    • Brysselkakan Says:

      Kommentarer är väldigt viktiga och tyvärr verkar jag inte fått likadana läsare som du, som kommenterar mycket… Men man får väl vara glad för det lilla och jag är inte bättre för jag läser en hel del bloggar där jag aldrig kommenterar (fast till mitt försvar är det oftast stora bloggar där den som skriver ALDRIG ger respons på kommentarer…).
      Löften är nog inget för mig heller, lutar mer åt reflektioner.

  2. Svärtingebo Says:

    Hej!
    Läser ju din blogg via RSS-flödet och då är det ju en ett par knapptryck bort från att kommentera och latmasken slår till. Ska försöka att bättra mig ;-)

  3. Cecilia Says:

    Ok, kör en liten kommentar då eftersom jag aldrig hört av mig härinne. Tänker ofta att jag inte kommenterar på alla bloggar jag läser eftersom de få gånger jag gjort det har jag inte fått någon respons. Men jag har sett att du är väldigt bra på att svara på kommentarer så kanske jag kommer höra av mig någon gång ibland ( om jag törs😉) och jag tycker verkligen att din blogg är intressant av olika orsaker…

    • Brysselkakan Says:

      Ha! Självklart får man respons på kommentarer här! Det är så det ska vara. Och klart du törs! Jag är helt ofarlig.
      Välkommen hit, fast du varit här ett tag 😀

  4. hannaahman Says:

    Jag tror egentligen inte på nyårslöften men i år har jag ett i alla fall: Jag ska börja äta vegetariskt. Inte bara alltså, jag gillar grillat kött, kycklingwok och skinkmacka alldeles för mycket. Men jag ska sluta se kött (både rött och vitt) som en måsteingrediens när jag lagar mat. Förut har jag alltid utgått från vilket kött jag vill ha när jag ska laga/äta något, nu ska jag istället försöka hitta andra huvudingredienser. En linsgryta kan vara minst lika god som en köttgryta, eller varför inte ersätta köttfärsen i en lasagne med squash och aubergine?

    Ja glädje brukar ju smitta av sig! Och som du säger, alla vinner på att man själv är glad!

    • Brysselkakan Says:

      Oj! Ja, bra löfte! Vi, eller jag då för T lagar inte så värst mycket mat ;-), har dragit ner på kött och ökat det gröna vi har till. Vi äter inte heller så mycket pasta eller ris längre och ingen potatis alls (men det beror ju på annat).

  5. Stella i Italien Says:

    Inga nyårslöften alls! Det slutade jag med för längesen – det var lite trist att konstatera hur svårt det var att uppfylla dessa (alldeles för ambitiösa) löften. Numera kan jag möjligtvis sätta upp något ganska enkelt mål, men det sker i hemlighet….. Tänker i alla fall fortsätta att kommentera på din blogg! Stella

  6. karin Sjögren Says:

    Har börjat på mitt löfte inför mig själv att vara mer kreativ i min målning, för det uttrycket saknar jag ofta, men har målarredskapen undanställda så nu ska dom fram i ateljén, färger, penslar ja alla redskap jag brukar använda.
    Har börjat rensa, välja bort och satt upp hyllor för färgburkar (ja hyllorna har mannen fixat åt mig).
    Det börjar redan kännas som att mina förutsättningar för måleri är på ge.
    Din lampa är underbar. Lämnade ”min fågelbur” i Virserum idag.

Kommentera

