Lite av varje

IMG_0165.jpg

Här vaknade vi till en is-glaserad värld! Såphalt med andra ord. Som tur var så var vi lite sena i starten idag så jag gick efter sandbilen gjort sitt, tur det för det hjälpte inte ens med broddar så isigt var det. T han hade glömt starta värmaren i bilen och fick kämpa för att få bort isen på vindrutan. Sedan insåg jag att han lagt telefonen hemma så han får det kanske lite lugnare än tänkt på jobbet idag. Nåja, de har andra sätt att kommunicera på så det gör nog inte så mycket.

Sedan blev det officiellt i går, det jag vetat sedan i somras, att huvudkontoret för bolaget T jobbar för ska flytta hem från Bryssel. Dock trodde både T och jag att det skulle ta minst två år men nu ska allt vara klart efter semestern. Och därmed slog dörren för en möjlighet att flytta till Bryssel en gång till igen för gott. Hade tagit det hårdare om det inte vore så att jag redan visste, har redan gått igenom besvikelsen och det är OK.
Nu får vi, eller mer jag då, hitta andra platser att drömma om.

Nere i Småland ligger äldste sonen rejält sjuk. Det började med en slemsäcksinflammation i armbågen i onsdags, den punkterades och tömdes, skyhög feber på kvällen, nytt läkarbesök igår och febern berodde inte på armbågen men med skyhög sänka blev det penicillin och nu har han i stort sett sovit i två dygn. Lite piggare idag men huvudvärk. Troligtvis julens förkylning som lett till det här. Men det går över!

I helgen ska diverse saker fixas i lägenheten så den är klar för inflytt av ny hyresgäst om en vecka. Och mina svärföräldrar kommer straxt så de får hjälpa till. Just nu försöker jag, via mail, få tag i T (ingen mobil ju…) och besked om när han kan tänkas åka hemåt.

Och så har jag bokat taxi åt T och yngste sonen för om en vecka är det av till London och snooker! Jag då? Nä, det är deras sak så jag stannar hemma och kollar efter dem i publiken via VPN och BBC-sändningen av matcherna.

2 svar to “Lite av varje”

  1. Annika Says:

    Betyder det att T kommer att resa mindre?
    Förstår att du blir besviken över det definitiva beskedet. Men, det kanske finns andra platser framöver som kan bli aktuella. Vem vet.
    USCH vad hemsk med din son och den inflammation han har. Vidrigt. HOPPAS nu att det går ner med hjälp av PC och vila.
    Inte kul när ens barn är sjuka.
    OCH ny hyresgäst så snart, hoppas att de är lika trevliga som era förra var.
    Trevlig helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Nja, det blir inte mindre resor men inte Bryssel utan Göteborg, så ungefär samma för mig.
      Sonen är bättre idag, skönt det, fruktansvärd huvudvärk dock.
      Nya hyresgästen är en ensam man, lite synd för jag hade hoppats på någon trevlig kvinna att umgås med men de alternativen kändes inte hundra. Blir säkert bra!

Kommentera

