Inte en droppe…

Vaknade i morse och såg att T skrivit en lapp, tydligen gult vatten på morgonen. Och när jag gick upp inget vatten alls…
Och allt på grund av en vattenläcka i området vi bor i.
Nu har jag varit inne i stan och hämtat vatten i tomma PET-flaskor hos min frisör. Och så håller jag tummarna att de löser detta idag!
Och så längtar jag efter att få duscha…

Uppdatering: Vattnet är tillbaka! Dock ser det mer ut som te och lär få spola ett tag.

2 svar to “Inte en droppe…”

  1. Annika Says:

    Såg på insta om detta. Inte kul alltså.
    Skönt att ni nu har vatten igen. DET är man ju smått beroende av, to say the least …
    Må det inte strula igen.

    • Brysselkakan Says:

      Nä, inte kul allas. Nu löste det sig rätt fort ändå men man bli handikappad utan vatten. Flera gånger försökte jag ta vatten för jag glömde bort att det inte gick, eller kanske mer att man gör mycket på rutin.
      Det var i alla fall en rejäl läcka, det syntes även om vattnet sjunkit undan och jag tror ett hus fått in i källaren kanske.
      Mina flaskor med vatten i får stå kvar ett tag i fall det händer igen!

Kommentera

