Lite strul men OK

Jodå, London-resenärerna kom hem igår. Fast inte utan lite strul, tyvärr… Jag hade bokat tåg till yngste sonen från Nyköping en timme och tio minuter efter de skulle landa och det hade nog funkat fin fint om de lyft från London i tid… Så jo, han missade sitt tåg. Och givetvis inte ombokningsbart utan bara att boka ny biljett, betala och se glad ut. Så smidigaste och snabbaste hem för honom blev att T lämnade av honom i Södertälje Syd som han ändå körde förbi ju. Och eftersom yngste sonen är under 25 kunde jag boka sista-minuten till honom och vi kom undan rätt billigt ändå.

Så alla kom hem till sist! Idag har jag hunnit med en massa innan det var dags för lunch, supereffektiv med andra ord. Och min lilla dator kom i morse fram till firman som ska fixa med den. Håller tummarna att det går kvickt! För visst funkar det att skriva detta på T:s iPad men lite bökigt och bilder har jag inte ens funderat på hur jag ska lösa så vi får se om det blir några sådana på ett tag.

Kyligt ute men soligt och jag klagar inte! Önskar er en fin dag!

2 svar to “Lite strul men OK”

  1. Annika Says:

    SÅ surt alltså. Trist när det blir så. Tycker det är så dåligt när man inte kan boka om tågbiljetter.
    OCH datorn, må den snart komma tillbaka!!! Förstår hur du känner!!!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, men han var vid gott mod och det blev ju ändå inte en så stor kostnad för ny biljett.
      Håller tummarna att datorn kommer tillbaka fort men räknar med ett par veckor, tyvärr, och kommer den tidigare är det bara bonus!

Kommentera

