I dag

Om gårdagen var en dag med noll energi så är det bättre idag! I går satt jag mest i soffan hela eftermiddagen, stirrande rakt fram. Orkade inte ens resa mig och när mörkret föll så blev det mörkt hos mig med. Tror jag samlade kraft i en halvtimme bara för att resa mig och tända några lampor. Kröp ner i ett varmt bad och njöt av att bara känna värmen istället för värken.
T var i väg och tränade golf hela kvällen så jag la mig tidigt och vaknade idag med betydligt mer energi!

img_0210

Så är det ofta, har jag en dag med mycket värk är det som den energin jag borde haft den dagen spiller över när värken släpper. Idag skulle jag kunna fixa och dona hur mycket som helst! Men vet att det är lurigt, värken kan komma tillbaka, så bäst att ta det varligt. Läser, viker lite tvätt, läser igen, njuter av solen som lyser där ute och ger hopp om vår fast vi vaknade med -8 idag och det i solen nu är -2. Så definitivt inte någon värme i den där solen men ändå ger den hopp.

Får se hur T mår när han kommer hem, han har idag varit och vaccinerat sig inför en resa till Indien bland annat och även tagit stelkrampsspruta. Minns väl hur stel och ont jag hade efter sådan spruta…

4 svar to “I dag”

  1. Annika Says:

    Jobbigt det där, men bra att du vet att du ofta mår bra nästa dag. DET är bra.
    Men ja, det är nog bäst att ta det lilla lugna.

    • Brysselkakan Says:

      Haha! Kommenterade just hos dig!
      Jo, numera är det, peppar peppar, oftast bara en dag. Beror nog mycket på att jag har tiden att ta det lugnt och så mycket mindre stress i livet än när jag jobbade.

  2. karin Sjögren Says:

    Ja du har ju haft dessa problem så länge att du har märkt och fått ett förhållningssätt att tackla det. Var rädd om dig och njut av din fina hall.
    Kram

    • Brysselkakan Says:

      Så sant. Otroligt trött idag, var nyss och handlade mat och orkade knappt gå upp för trappen när jag kom hem. Men är det tomt i kylen så är det! Får vila resten av dagen idag igen tydligen…

Kommentera

