Tänk vad lite mango kan göra!

Alltså, det blir en hel del bananpannkakor under veckan. Typ det jag äter till lunch si så där fem dagar i veckan. Året runt.
På sommaren med jordgubbar eller nektariner på. Och så några tinade hallon som rörs ner i naturell turkisk yoghurt. Mums!
Något tristare på vintern då färsk frukt som nektariner och jordgubbar lyser med sin frånvaro. Då blir det skivade bananer på pannkakan.
Men nu!
Har insett, eller det visste jag väl redan innan men inte tänkt på, att frusen mango bara ligger där i frysdisken (straxt bredvid de frusna hallonen) och väntar på mig!
Så himla mycket godare än skivade bananer kan jag meddela.

img_0222

Själva pannkakan gör jag så här:
Ett ägg, lite kanel och så en halv grovt mosad banan.
Vispa ihop lätt och stek.
Det krävs lite tålamod innan man lär sig vända pannkakan utan att den blir mos och testa inte för tidigt.

7 svar to “Tänk vad lite mango kan göra!”

  1. Annika Says:

    Aha, vilken intressant pannkaka. Får nästan lust att prova.
    Mango är ju så gott. Du vill inte ha apelsiner eller clementiner på din pannkaka under vintern?
    Trevlig helg!!

  2. hannaahman Says:

    Mango är jättegott till, jag och V brukar ha det! Tycker kanelen gör mycket också. V har fixat frukost till i morgon, vi får väl se om det blir bananpannkakor!

  3. Carola Says:

    Länge sedan jag åt bananpannkaka, nu blev jag sugen, det är så gott 😃

Kommentera

