Oväsen

Denna veckan är det sportlov här i stan och det innebär ju då att skolan på andra sidan gatan är tom på elever. Och det blir betydligt tystare här om dagarna!
Trodde jag…

img_0269

Istället är det mer ljud än vanligt då de som röjer sly på alla de grönområden här där vi bor har kommit till kullen utanför vårt hus. De har varit här i området sedan i höstas men då har jag bara hört ljuden på avstånd men nu är det precis utanför…
Så nu viner röjsågarna för fullt och det är ett rätt tröttsamt ljud att lyssna på från 08.00 till 16.00 kan jag meddela.

6 svar to “Oväsen”

  1. Annika Says:

    Förstår det, röjsågar är ju ettriga. Men fint blir det säkert då det är gjort!

  2. Eva Says:

    På mitt jobb byggs innegården in. Sedan slutet av augusti har min vardag ackompanjerats av borrar, hammarslag och en massa andra ljud. Inte helt lätt att vara koncentrerad en hel dag med det bakgrundsljudet. Om en månad ska de äntligen vara klara.

    • Brysselkakan Says:

      Det kan jag verkligen relatera till! Så hade jag ju det här mars till september 2015 när vi byggde lägenheten där nere. Man blir trött av dessa monotona ihärdiga ljud.

  3. Carola Says:

    Oj, Vilken stor snöhög som finns kvar på parkeringen. Vintern är inte slut än. Kanske har dom röjt färdigt på ön nu.

Kommentera

