Tränar på det

Har eldat ljus i min nya ljusstake i helgen.
Och man kan väl säga att det droppar och rinner en del.
Fast det visste jag redan, lite grejen med den liksom.

img_0294

Vad som då uppstår är en rejäl konflikt med mig själv.
Att acceptera att den ser stökig ut.
För det är lite mot min natur. Stökigt alltså.
Men jag träna. På en ljusstake.
För har man tänkt på den i sju år får man banne mig tugga i sig lite stök!

6 svar to “Tränar på det”

  1. Annika Says:

    Det blir ju ganska snygga mönster när stearinet droppar så där. Så försök låt det vara :-)

    • Brysselkakan Says:

      Har faktiskt tagit bort när jag byter ljus för det rinner mycket så den ser ut sådär fort igen. Men ska låta bli mellan nästa gång och se hur det blir tror jag.

  2. Stella i Italien Says:

    Tror stearinet kan bilda fascinerande mönster. Känner lite nostalgivibbar (tonåren). Men idag skulle jag också känna mig frestad att pilla bort det hela. Jaja, något i-landsproblem måste man ju få ha ;-/. Stella

  3. karin Sjögren Says:

    Jag tycker om de spontana konstverk som bildas av rinnande stearin. Jag minns när vi var på semester när jag var liten och var på café där hade man ljus i gamla vinflaskor med bast runt, jag tyckte det var så läckert.

Kommentera

