Som utlovat

Jodå, den där snön som utlovades kom inatt, inte så mycket här hos mig och det har så gott som redan smällt bort. Mer på andra ställen inte så långt härifrån, tex Södertälje.

Men det är fredag! Nåja, blir väl inte soffmys på vanligt sätt när T ju är kvar i Indien men V kommer hit och en kompis kommer också över så jag överlever!
I morgon ska lunchlådor lagas, tror nog V och jag ska köa utanför second handbutiken och hoppas på fina fynd. Tänkte också be min fine son att bära in ved till mig och hugga upp lite smått som jag kan tända med, och det gör han säkert gärna åt sin mor!

Dags att kliva ur mjukisbyxorna och åka till matbutiken och biblioteket, det går åt en del böcker när jag är själv!
Ha en fin helg på er och berätta gärna vad som står på schemat i helgen. Om du vill.

10 svar to “Som utlovat”

  1. Karin Says:

    Jag åker tidigt imorgon bitti ner till London då våra nya hyresgäster flyttar in imorgon. Åker hem till Cheshire redan samma kväll. Söndagen tänkte jag ge mig på trädgården och fixa pallkragar, rensa lite osv. Fast bara om det inte regnar och vad är egentligen oddsen på det så här års.

    Hoppas du får en härlig helg med V!

    • Brysselkakan Says:

      Visst var ni missnöjda med förra hyresgästen? Så förhoppningsvis bättre nu då i så fall!
      Just den där rensa-i-trädgårds-biten längtar jag inte efter men å andra sidan har vi inte så mycket att rensa! Man får se till att inte ha sånt när man inte gillar det!

  2. Annika Says:

    Ja, jag fattar ju det där att helgen liksom förlorar sin ”glans” när inte T är hemma. DET skulle jag också tycka. Kul med V iaf, då blir det speciellt iaf.
    Härligt med ved och brasor, mmm…
    Jag har en liten middag imorrnkväll för goda vänner, ikväll kommer vår kompis Keith och på söndag tror jag det blir en tur till Arlington och kyrkogården. Det är ganska kallt, vilket jag tycker är bra så att våren kan pausa ett tag.
    Ha en bra och fin helg nu!!!

  3. Svärtingebo Says:

    Här är det förkylt så det får bli en lugn helg. Vi ska titta på Vasaloppet och ha långfrukost framför TV:n på söndag.

  4. Stella i Italien Says:

    Hade tänkt jobba lite med trädgården (=riva bort plantor som dött under vinterns köldknäppar) men vi har fått busväder, regn och stark blåst, så det får bli läsning vid brasan istället. Inte ens hunden vill gå ut i det här vädret. Han gör en snabbtur till häcken när han blir nödig, sedan rusar han in igen. Ska strax börja förbereda gratinerad fänkål, mums. Stella

Kommentera

