20 lådor

Idag startade jag dagen med att laga matlådor till V. Medans han sov sött i gästrummet. Jo, kanske jag skämmer bort honom lite men han högg upp en massa ved åt mig igår och hjälper alltid till om jag ber honom. Så att laga mat medans han sov var helt OK. Sedan fick han fördela det i lådorna när han vaknade.
20 matlådor, två olika rätter, för totalt 190 kr, det får man väl säga är bra jobbat. Nåväl, han får koka ris eller potatis till själv men det fixar han.

Nu hänger jag i soffan, njuter av brasan som brinner, smsar lite med T, V är ute i båten och river ut all gammal el som ska bytas i år för han och T tröttnade på att det är så himla dåligt kopplat och en massa kablar huller om buller så nu ska det bli ordning!
A är på väg till US, närmare bestämt Las Vegas, för att vara på en mässa hela veckan. Han var måttligt road över att flyga vi Chicago, flygplatsen som är världsmästare på att få bagage ut på små äventyr dit man själv inte ska… Eller som han skrev: ”Antingen kommer jag eller väskan sent till Vegas”!

Idag tror jag vi hämtar mat eller äter på grillen om jag orkar ta på mig jeans!
Ibland får man ju vara lat och jag har ju redan lagat mat så det räcker idag!

Kommentera

