Var före

Igår kväll inser jag att vi idag skulle få snö, massor… Men då SMHI sa att den börjar kring nio tänkte jag att jag går min PW innan och gick upp lite tidigare än vanligt. Och visst kom det lite snö på slutet men jag kunde gå det mesta av min timme på barmark. Nu är det inte barmark längre… Visserligen har det nog inte kommit så mycket som befarades men det ska tydligen komma mer och det kan snöa ända till förmiddagen i morgon om vi har otur.

Pratade med hyresgästen J, som var så snäll och skottade även snön utanför min dörr, och han jobbar ju i Kungens kurva och där var det mer snö. Och nere i Småland hos yngste sonen kom det massor i går och förrgår, så mycket att bor man som han i källarlägenhet med fönster uppe vid taket, ja då ser man inte ut på grund av snön…

T ska flyga hem från Singapore i natt, blir lång resa på 13 timmar och 20 minuter och då är han bara i Zürich … sedan några timmar till innan han landar på Arlanda och sedan taxi hem. Kan tänka mig att han lär frysa när han byter +30 mot flera minus!
Men ska bli så skönt att få hem honom äntligen!

Resten av dagen ska jag ta det lugnt nu, har just kommit hem från sjukgymnasten och då blir jag alltid väldigt trött och mosig. Bara att gilla läget och ta det varligt!

2 svar to “Var före”

  1. Annika Says:

    Ja, snön ja. Jobbigt om man bor i en källare och fönstren verkligen blir täckta av snö. Inte så kul.
    Nu vet jag att T är hemma, härligt!!
    Antar att han är väldigt jetlagad. Skönt att han är hemma!!

    • Brysselkakan Says:

      Tror inte han bryr sig så mycket om att utsikten försvann, de där fönstren är alltid väldigt smutsiga då det stänker från marken på dem…
      Och jo, T är hemma, sitter vid sitt skrivbord och jobbar visserligen men hemma! Lite seg i skallen men inte så farligt. Än!

Kommentera

