Vår, sol och lite strul

Gårdagen spenderades i ett vårligt Bryssel. Lunch med en kompis, amerikansk sådan, och jag blev lite upprörd över hur hon faktiskt gått på all info via amerikanska nyheter att Sverige skulle vara farligt att vistas i… Hon och hennes man ska flytta till Sverige senare i år och nu vet hon inte om hon vågar… Jag försökte lugna henne och jag tror det gick fram. Fast mest upprörd blir jag över hur lätt det är, med falska nyheter, att påverka folk. Skrämmande…

Sedan blev det eftermiddag och T och en kollega hämtade upp mig och vi for mot Tyskland och Trier. Och jag tror kollegan tyckte vi var väldigt struliga… Vi, eller T då med assistans av mig (kvinnan med ett lokalsinne som inte går av för hackor) lyckades köra fel två gånger innan vi var ute ur Bryssel och sedan en gång i Liège men det skyller jag på T som pratade och inte lyssnade på GPS:en. Plus att jag en gång bokstavligen skrek ”jag vet inte”! Det där sista skyller jag på att jag var för hungrig!

Sedan ringde T:s sekreterare och meddelade att hon fått en bekräftelse på att vi ändrat hotellbokningen, vilket vi inte gjort, så plötsligt hade vi inget hotell för natten… Och jo, just samma hotell som i september… Så hon hade försökt ringa hotellet men inte kommit fram så T ringer och vi löser det så det fanns ett rum och en säng som väntade på oss när vi var framme straxt efter 21.00! PUH!

Nu ska jag kliva ur det varma täcket och klä på mig. Sedan blir det att strosa runt i Trier idag. Åsa måste se till att kunderna som kommer till deras gårdsbutik får handla men vi ska dit i kväll på middag!

4 svar to “Vår, sol och lite strul”

  1. Anna Sthlm/Bxl Says:

    Men vad håller de hotellet på med liksom!

    • Brysselkakan Says:

      Det konstiga är att T bott där massor av gånger och inga problem men de gånger jag är med strular det… Sist, då var jag inte med, fick han sviten! Det har vi inte nu…

  2. Annika Says:

    För jävligt med den amerikanska kvinnan blivit så uppskrämd av fucking fox news etc. Gör mig enbart jävligt förbannad. Sverige hamnade verkligen i dålig dager pga Trumps förbannade uttalande som var taget rätt ur luften. Way to go, idiot-president. BRA att du kunde lugna henne. Sverige är ett bra land, ingen behöver vara rädd för att flytta dit. Fake news när det är som allra värst :-(

    • Brysselkakan Says:

      Hon hade också läst artiklar där man skrev att svenska feminister inte våga berätta hur det är och hur rädda de är… Helt snurrigt sjuk alltihop…
      Och farligt när vi inte längre kan lita på oberoende nyhetsflöden… Riktigt farligt.

Kommentera

