Skura & gno

Hann med en bra sak till i helgen förutom det jag skrev om i söndags!
Jag skurade nämligen alla fogar i vårt klinkergolv i köket.
Inte kul men väldigt behövligt!

Så nu har vi ett ljust golv med ljusa fogar igen.
Tills nästa gång det behövs skuras.

IMG_0330

Fick frågan på Instagram vad jag använde och det blev badrumsspray från Ajax, mest för det var vad som fanns hemma när jag kom på idén att skura. Och sedan för att det funkade! Spraya på fogen, skura med hård borste (jag hade en nagelborste modell lite större från ÖoB men vilken hård borste som helst funkar ju) och torka bort.

2 svar to “Skura & gno”

  1. Stella i Italien Says:

    Det skarpa vårljuset gör ju att man plötsligt ser just såna saker. Grattis till dig som genast tog itu med tråkjobbet – och så nöjd man blir med sig själv när det är klart. Här grunnas det på fönsterputs….

    • Brysselkakan Says:

      Vårljuset är inte kul när man kikar på sina fönster… Mina är i stort behov av putsning men vi får se, kanske det inte ens blir av i år! Inte helt lätt när man bor högt upp, har delbara fönster och massor av spröjs…
      Men fogarna i köksgolvet är i alla fall fina nu ;-)

Kommentera

