Solsken, fjädrar och sommardäck!

Mars har blivit april och helgen gick fort. I lördags morse for T till Turkiet på träningsläger och jag sov vidare en stund innan jag mötte upp V utanför second handbutiken. Inga fynd för min del dock.

Sedan ägande V med min hjälp ibland resten av dagen åt att bygga en nu instrumentpanel till sin båt. Först med en gammal träskiva som mall för att testa sig fram och sedan satte han borren i den rätta skivan. Mycket mätande och ännu mer tänkande men bra blev det!
Och mitt i allt detta lagade jag femton matlådor åt V.
Jag passade också på att påskpynta lite ute i syrenhäcken. Nu återstår bara att se om de där fjädrarna får vara ifred när skolbarnen traskar förbi framöver…

DSC_1668

Idag har V och jag mest varit ute i det fantastiska vädret! Men innan V vakande hann jag med frukost och att färga håret, behövdes verkligen!
Vår snälle son bytte däck på min bil och även på sin och jag bidrog med att tvätta av vinterdäcken innan vi körde ner dem i källaren. Till middag blev det kebab inne i stan.

Så även om T inte varit hemma så har jag inte varit ensam i helgen. Men nu blir det en mer tyst vecka på tu man hand innan T kommer hem på lördag förmiddag igen. Han har det bra i Turkiet; sol, värme och mängder av golf. Så han är nöjd.

Och jag har plockat fram ett pussel. Har ju väldigt många liggande just nu så tycket det kunde vara ett bra tidsfördriv under ensamma timmar i veckan.
Ha nu en fin söndagskväll!

4 svar to “Solsken, fjädrar och sommardäck!”

  1. Stella i Says:

    Vilken fin idé att påskpynrta häcken! Me like! St

  2. Annika Says:

    Åh så fint med fjädrarna, hoppas verkligen att de får vara kvar.
    Ser så kul ut.
    Snart är det lördag igen och T kommer hem!

    • Brysselkakan Says:

      Hittade ett par av fjädrarna på gatan i morse… Men det var förväntat. Finns en par riktiga bråkstakar bland eleverna, tydligen är det tex superkul att tokringa på vår ringklocka vid dörren, bryta av grenar i syrenhäcken mm.

Kommentera

