Dagens reflektion

Läser lite belgiska nyheter rätt regelbundet och idag var det två artiklar som jag lite log åt.
Den ena för det är helt tvärt emot vad svensk regering tycker om banklån och den andra för just bajs är ett stort problem i Belgien.

4 svar to “Dagens reflektion”

  1. Karin Says:

    Usch ja, hundbajs och lösa gatstenar som skvätter upp vatten på en saknar jag definitivt inte. Förstår inte vad det är med belgare, varför plockar de inte upp efter sina hundar?

    • Brysselkakan Says:

      Åh! Du menar Belgian shower! Det är egentligen rätt fantastiskt att snart fem år efter vi flyttat tillbaka till Sverige så ligger fortfarande samma gatstenar lösa på Rue Neuve!
      Hundbajs, ja du… De ligger på de mest omöjliga ställen och jag är än idag förundrad över hur jag på nästan fyra år inte klev på en enda. En bedrift!

      • Karin Says:

        När jag tänker efter så kan jag inte komma ihåg att jag någonsin trampade i hundbajs heller under mina 8 år där. Man vande sig ganska snart med att gå med blicken i gatan samt vilka gatstenar som var lösa. Åtminstone i sitt närområde.

      • Brysselkakan Says:

        Precis! Alltid blicken en bit framför. Minns en gång då jag nästan klev i en. Den låg på det trappsteg vi hade utanför porten mot gatan. Sedan kan man ju undra varför vovven fick bajsa där…

Kommentera

