Måndag och det blåser

Den här våren alltså… Den är inte riktigt som vårar brukar. Väl?
Idag blåser det satan-i-gatan ute, de viner, saker far runt och omkull. Det slår hela tiden i vår köksfläkt. Och vårvärmen har blåst långt bort sedan länge. Nu utlovas det tydligen lite mer värme fram emot nästa helg men känns som det kan man inte lita på förrn man ser/känner det. Plus att själva helgen ska bli kall och sedan varmt på måndag. Nåja, de har ju fel ibland och just nu så säger min app från SMHI att det spöregnar här och det gör det inte, i alla fall inte just nu.

Vår V vill ha lite mer värme så han kan gå på båten med epoxi-primer, men då får det allt sluta vara under +5 på nätterna. Så det är med andra ord inte bara jag som saknar vårvärmen!

Annars har dagen gått rätt mycket till att jaga folk. Inte bokstavligen men i alla fall försöka få svar när jag ringer. Det går väl så där… Minns inte om jag skrivit om det men ventilationen i lägenheten la av i början på mars, tekniker var här och nytt lager skulle beställas. – De levererar fort, sa han.
Sedan har jag ringt, smsat, ringt igen, bett andra på det företaget att be teknikern ringa men absolut noll respons… Det är en stor firma och vi har anlitat dem på både el, va och ventilation massor av gånger så jag har ingen aning om varför de inte hör av sig nu.
Idag har jag försökt nå en högre chef via telefon, funkade inte så nu har jag mailat men inget svar ännu. Ja, ni fattar ju att man kan bli sur för mindre.
Och vår hyresgäst har inte haft ventilation sedan 24 mars… OK, säger han men det gör att vi titt som tätt får upp hans matos hit… Mindre trevligt kan jag meddela.
Men bara att fortsätta ringa och jaga, till slut hör de väl av sig. Tänkte testa att ringa från T:s mobil om han bara hinner hem skapligt idag eller i morgon, kanske teknikern inte svarar för han känner igen mitt nummer? Borde ju inte vara så.

Nä, nu måste jag nog gå ut och se vad det var som brakade till ute nyss. Om det var något hos oss som blåste omkull, när jag var ute tidigare flög soptunnan omkull…

Och vill ni se lite av Strängnäs och lära er lite om vår biskop kan ni kika in det här!
Kan ses utanför Sverige också.

2 svar to “Måndag och det blåser”

  1. Annika Says:

    Jag har förstått att ni har en mkt kall och och regnig/snöig vår. Nuff is nuff. Förstår då väl att du vill ha värme nu. Verkligen.
    Men många kalla vårar har lett till vackra, varma somrar. OCH tvärtom. SÅ vi får ha hopp om det iaf.
    Lycka till med ditt ringande :-)

Kommentera

