Snö, kallt och ensamt

Jodå, gårdagens jagande efter svar gav resultat. Fick på eftermiddagen svar på mitt mail och ungefär fem minuter efter det smsade teknikern, han som jag ju försökt få tag i så länge, nya delar väntas denna veckan. Nu håller jag tummar och tår att det inte tar allt för lång tid innan allt är klart!
Men visst är det lite trist att man ska behöva gå på högste chefen för att få svar.

Igår hade vi så otroligt blåsigt ju och när vinden fram emot eftermiddagen la sig, ja då började det vräka ner regn som gick över till snö… Sånt rått, trist skitväder.

Idag är det kanske något bättre men jag började halva min PW i morse med stora snöflingor som föll runt mig, som tur var la de sig inte och det gick över fort.
Nu får det snart i alla fall vara slut på det här aprilvädret, vill ha VÅRVÄRME!

Idag blir jag ensam igen, T flyger till Storbritannien i kväll, hem sent torsdag och så iväg tidigt fredag morgon för årets första tävling på touren. Så med undantag av natten mellan torsdag och fredag så blir jag ensam till söndag kväll. Kanske V kommer ut en sväng, eller det gör han men han vet inte riktigt när för de är några killar som planerar en helg ihop.

Dags att ta och ringa runt och jaga info idag med, denna gången om vaccination för mässlingen. Yngste sonen måste tydligen komplettera sin vaccination inför flytten till US. Bara att hjälpa till och hitta lösningar!

Edit: Och nu vräker det ner snö igen…

3 svar to “Snö, kallt och ensamt”

  1. Carola Says:

    Installera dig i soffan, elda lite och lyssna på poddar, snart har du sällskap där hemma igen och efter regn kommer sol ☀

Kommentera

