En helg med tre bilder

Helgen då.
Två dagar med betydligt varmare väder än de +6 vi har ute idag. Och tur det då V och jag började lördagen med att redan vid nio sitta i kön vid secondhandbutiken. Anledningen till att vi var där tidigt är den lilla damen i randig baddräkt ovan. Visste hon fanns där inne och då den är av Lisa Larson ville V köpa den för att sälja den med bra vinst via sitt jobb. Och jo, den blev hans!

Sedan kunde jag inte låta bli att fota fordonet ovan, fint parkerat som om det vore en bil. Ägaren satt med sin käpp bredvid mig i kön. V och jag funderade på om ett sådant fordon också måste ha p-skiva…

Och så lagade jag skor. V:s tygskor behövde lite lim under sulan så först åkte de tvättmaskin, sedan limmade jag och så fick klädnypor göra jobbet med att klämma ihop.
Så nu håller de väl ett tag till!

Helgen innehöll även premiär med nya gräsklipparen och T och V drog om all el i båten så nu är den röra av elkablar som var där innan ett minne blott och ordning råder!

Kommentera

