Foten

Valborgshelgen vaknade jag på lördagen och hade ont i foten. Gick mina PW:s hela helgen ändå och när T kom hem på söndagen hade jag riktigt rejält ont. Kunde inte gå vanligt, det värkte när jag satt och stå var inte ens att tänka på.
– Tror du har fått hälsporre, sa min käre man.
Jaha, tänkte jag och Googlade. Så klart!
Och jo, det stämde ju på pricken… Läste lite och någonstans stod det att det tar 1,5 år att bli bra. Ja, ja man ska ALDRIG Googla sjukdomar.

DSC_1721.jpg

Istället Googlade jag vad jag kan göra för att bli bra fort.
Så nu stretchar jag, två övningar tre gånger per dag och så har jag tejpat foten med kinesiotejp. T använder sådan tejp ofta på golfskador och jag kan bara hålla med: Rena miraklet!
Tejpade, tog den i rosa så klart, och sedan kunde jag gå UTAN smärta! Nu vågar jag inte ta bort den… Det ömmar lite på kvällen, jag avstår från att stå längre stunder men attans vad bra det blir med tejpen.
Nåja, den får sitta där ett tag till.
För inte tänker jag låta detta ta 1,5 år! Icke.

4 svar to “Foten”

  1. Annika Says:

    Nä, så länge varade det det inte då jag hade det, kanske ett par månader? Ngt mindre möjligtvis? Men jag började med plantar fasciitis inlägg direkt, och det hjälpte SÅ fint.
    Smart med tejpen också.
    Tror det är en sådan sjukdom som kan flamma upp igen genom livet. Men jag har inte fått ngt återfall sedan jag hade mitt, för ca 3 år sen.

    • Brysselkakan Says:

      Får vänta lite på mina inlägg men de ska testas! Fram tills dess kör jag med tejpen och min sjukgymnast sa idag att tejpen hjälper väldigt bra att bli bra fort.
      Återfall får man kanske räkna med…

  2. Stella i Italien Says:

    Aj vilken otur! Men du blir säkert bra på relativt kort tid eftersom du lägger energi på övningar (utöver tejp och plantar). Men det blir väl inga PW på ett tag framåt kan jag tänka mig… Lycka till! Stella

    • Brysselkakan Says:

      Jo då! Jag går PW som vanligt! Funkar bra vilket jag inte trodde men jag har inte ont sedan jag tejpade foten. Så det här ska nog gå över!

Kommentera

