Helgen i nio bilder

Oj då… inser att det varit tyst här sedan i torsdags. Det var inte meningen och vart de tidsinställda inläggen tagit vägen vet jag inte, de fladdrade tydligen bort i cyberrymden.

Hur som helst så har vi i alla fall varit på vift i helgen. Tidigt  i fredags morse for vi till Göteborg eller närmare bestämt Mölndal. Tourtävling för T och annat för mig.
På vägen så lunchade vi i Borås och tack vare fin vän från tiden i Bryssel som bor i just Borås behövde vi inte leta utan bara be gpsen ta oss till rätt ställe.
Sedan vidare till hotellet.

Kan väl inte direkt rekommendera Scandic i Mölndal och vi hade nog aldrig valt det själva men bokat via en vän som jobbar på ett annat Scandic och hon trodde vi skulle fastna i bilköer om vi bodde i stan… Nåja, billigt för oss men lyhört, medioker frukost och rätt otrevlig personal. Och den sedvanliga urkassa fönen…
Att sedan de i rummet bredvid tycket att lördagens fest kunde fortsätta i deras rum vid fyra på natten ska inte hotellet lastas för men det blev inte många timmars sömn även om vi ringde receptionen och de tog tag i det.

Så i lördags när T tävlade åkte jag till GeKås! Lite shopping, stor räkmacka och en bara dag innan jag for tillbaka. På kvällen åkte vi till Bästa C och hennes familj och det var så klart en mycket trevlig kväll! Vissa människor kan man aldrig tröttna på och några timmar ihop gav energi för ett bra tag framöver!

Söndagen började med allt för lite sömn pga av de där i rummet bredvid men vi kunde ta det lugnt och efter jag skjutsat T till banan susade jag in till Göteborg. Lite rörigt innan jag kunde parkera bilen men jag körde egentligen inte fel, mer att det var så många vägbyggen att jag ett tag funderade på om jag körde i fel färdriktning! I alla fall så kom jag fram och kunde möta upp Eva. En vän från åren i Bryssel, hon som bor i Borås alltså, och vi lunchade och strosade i butiker innan vi hann med en fika innan hennes buss gick hem igen.

Och eftersom T gick ut sent på söndagen så kunde jag åka till Bästa C en stund igen. Lite prat och så satt dottern och tillverkade slime bredvid oss. Slime är tydligen superpopulärt att göra själv av lim, raklödder och linsvätska. Funderar på hur någon ens kom på att kombinera dessa saker!

Sedan blev klockan 19 och jag hämtade T och vi för hemåt, ljust nästan hela vägen hem men vi var allt annat än pigga när vi parkerade vår bil hemma straxt innan midnatt och sängen var otroligt skön att få krypa ner i!

Det var min helg det! Hoppas din var fin också!

Kommentera

