Regnar idag

Jo, det har regnat mest hela dagen. Blev en blöt PW i morse men det gör ju inte så mycket när man kan duscha sig varm när man kommer hem!
Och både idag och igår hade små förskolebarn roliga saker för sig! Igår sprang de ett kort litet lopp, personalen stod med banderollers med texten Start och Mål och de små sprang. Eller kanske inte! Någon tappade mössan och stannade och en annan såg en fin sten. Ja, ni fattar! Och idag var det ett annat gäng som släppte upp ballonger. En del ballonger låg på gatan där jag gick och jag försökte få upp dem och vissa susade iväg. Det låg någon slags lapp i varje ballong så jag misstänker att de vill ha svar på vart deras ballonger föll ner. Tyvärr syns inte ballongerna på bilden men de var många i luften! Och de flög högt!

Regnet funkar bra idag då jag igår, äntligen, planterade ut alla blommor i mina krukor! Det har ju inte gått förrän nu på grund av frost på nätterna. Men nu ska det bli varmare både dag och natt så med dagens regn och värme så lär det bokstavligen explodera i naturen!

DSC_1788

Kommentera

