Sol, grillat och en bra helg!

Vilken helg vi haft!
Sol, sol och mer sol! Grillat, premiär för i år, fikat ute och ätit ute!
T och V har jobbat hårt med båten. Tror banne mig att de nu är klara med att dra om all el i båten! Och V har epoxibehandlat underredet fyra gånger, två gånger kvar, sedan dags för bottenfärgen.

Och jag målade vårt räcke till trappen vid vår entré. Var lite kluven om jag skulle eller inte, det finns ju en viss charm med lite slitet och patina till ett nästan 100 år gammalt hus. Men jag målade och det blev bra!

Men helgen är slut och vi kör vardag några dagar igen innan dags för lååånghelg!

6 svar to “Sol, grillat och en bra helg!”

  1. Stella i Italien Says:

    Här har vi också sommarväder – av och till. När solen skiner blir det sisådär 26 grader, men vissa dagar får vi regn och blåst. Fram tills för några år sen var vi bortskämda med permanent fint väder från maj och några månader framåt, nu varierar det mera. Ibland känns det som att vara i Sverige i och med att vädret kan växla även under dagen. Så det gäller att njuta när solen är framme. – Mina yuccapalmer blommar i alla fall just nu. Jag har inte planterat dem, det kanske föregående ägare gjorde. De får höga stänglar med stora klockor, mycket pampigt att se. Hoppas ni får kanonväder till långhelgen också! Stella

    • Brysselkakan Says:

      Här har ju våren varit sen eller kanske mer inte alls… Men nu verkar i alla fall sommaren här! Yuccapalm som blommar!? Det har jag nog aldrig ens sett!

  2. Stella i Italien Says:

    Arten heter Yuca gloriosa om du vill googla. Tror inte den kan växa i Sverige.

  3. Annika Says:

    Ja, det blev väldigt bra med räcket, måste jag säga. Det slitna är också vackert, men det är fint med det nya. Bättre.
    Skönt att ni hade så fint väder. Underbart!

Kommentera

