”för jag har bara regn hos mig”

Dagen började med solsken och +18 redan i morse. Men blåsigt.
Och kring lunch kom regnet, blåsten är kvar, och det vräker ner ute… Med andra ord inte så trevligt om man måste ut. Var och handlade mat nyss och sprang mellan bilen och matbutiken med min kundvagn.

Men mest synd är det om alla elever på Europaskolan här i stan för där tas det studenten idag och jag körde förbi flickor och pojkar i finkläder och många var blöta, andra hade plastsäckar över sig och det lär bli en blöt student på flera sätt troligen. Vi får hoppas att prognosen håller för i så fall ska regnet avta fram emot kvällen.

Här hos oss så skruttar yngste sonen och jag kring här hemma, pysslar lite med saker inför hans flytt, han fixar med vårt nätverk och uppdaterar saker åt mig. Och så spelar han en hel del snooker där uppe på vinden!

Hoppas det inte regnar alltför mycket på er där ute!

Kommentera

