Archive for 15 juni, 2017

Tankar en torsdag

15 juni 2017

6c59daea3d6e0af8d18f2d19b3da087d

Hittade den här bilden igår och jo, det är ju på sätt och vis helt sant.
Den svenska sommaren är helt underbar, jag njuter för fullt och livet känns lätt.
Men den är så otroligt kort och de andra si så där nio månaderna av året är allt annat än ljusa, varma och härliga. Tyvärr.

Nåja, nog om det!
Igår kom yngste sonens pass tillbaka med visum i och man kan i alla fall inte beskylla ambassaden för att jobba sakta!

Idag fyller min älskade T år, sista året med en fyra längst fram för honom. Blir inte så värst mycket firande med andra ord men å andra sidan är det väl inget han heller förväntar sig och inget någon i familjen tar på så stort allvar (förutom V och jag då). Den här veckan har vi knappt sett skymten av honom på grund av jobb och tävlingar. Idag sitter han hemma men i eftermiddag bär det av på tävling igen, i morgon bitti kör han till Skåne för en begravning och sedan golftävling hela helgen. Nåja, det går ingen nöd på mig men man halkar efter när det gäller närhet och umgänge.

Gick PW i morse, det är över en vecka sedan sist då min vänstra höft gör ont, rejält ont. Så hur gick det? Nja, även om jag gick knappt 5 kilometer istället för 7 så känns det. Vill så gärna ha rutin i detta men när det gör ont, ja det blir besvärligt.

Annars så händer väl inte så mycket här, yngste sonen och jag bockar av lite på våra listor men ingen panik direkt än. I morgon ska han ta en kompletterande spruta för mässlingen då det har visat sig att han vaccinerats för tätt och amerikanska myndigheter inte godkänner det. Så en spruta får det bli.

Ha en fin dag!

